Värdefull vänskap

I lördags hade jag och Sofia en heldag i Helsingborg. Klockan 11 begav vi oss iväg till Väla där det blev drygt fyra timmars shopping. Sofia fick med sig en hel del kassar medan jag hade lite färre. Jag hade dock spanat in ett par nya stövlar, men när jag kom tillbaka för att köpa dem så var de slut. Snopet… Eller egentligen hade jag väl inte bestämt mig för om jag ville ha dem eller inte, men när alternativet köp helt plötsligt försvann så kändes det som att jag hade missat något klockrent;)

Eftermiddagens roande stod HIF – Gefle för. På jobb har vi två stycken säsongskort och eftersom jag för en gångs skull hade en ledig lördag så bokade jag upp mig på dem. Det är perfekta platser ganska i mitten på solläktaren (även om det inte var någon sol denna gång) och nästan högst upp. Matchen i sig var väl okey. I första halvlek var där en period där vi bjöds på sömnpiller, men att vi fick se fyra mål höjer ändå matchens slutbetyg.



Kvällen fortsatte vi på restaurang Haket och det var där som vår stora diskussion blommade upp. När lärde vi egentligen känna varandra på riktigt?

Vi spelade lite fotboll tillsammans i Munka, men där tror jag knappt att vi pratade med varandra. På grund av innebandyn kunde jag sällan vara med och dök därför bara upp sporadiskt på matcherna. I november förra året följde dock Sofia med mig, Elina och Pillan till restaurang Oasen. Jag minns så väl att jag kommenterade innan vi skulle dit att jag inte visste någonting om Sofia. Därefter var det julklappsspelet hemma hos mig i december, men då kände vi också bara varandra ytligt. Efter detta gjorde vi tydligen ingenting förrän ”
The Fantastic Four – kvällen” och det är just det som känns så konstigt. Det var en så lättsam kväll och vi pratade som om vi hade varit vänner i all evighet! Sedan den dagen har vi varit tighta, vilket är i drygt fem månader. Även om det inte är länge så har vi hunnit med hur mycket som helst. Fester, golf, filmkvällar, restaurangbesök, stranddagar, Winnerbäck-konsert, Ullared, Italienresa och ja, denna lista kan göras lång… Ibland är det konstigt hur fort det kan ”klicka”. Jag, Elina och Sofia har redan börjat smida höstens/vinterns planer och jag ser verkligen fram emot våra kommande äventyr!


Jag, Elina och Sofia - Sardinien 2010


Kommentarer
Postat av: Pillan

Med andra ord var de jag som fixade ihop Er 3 som tog med Sofia till Oasen,eller hur? Kram från Pillan :)

2010-09-14 @ 21:36:46
Postat av: Emelie Ohlsson

Just den diskussionen hade jag och Sofia i lördags också:) Så ja, det är tack vare dig min vän:) Love <3

Postat av: Elina

Ni är för söta ;) Kvällens skratt ekade i Sthlms tunnelbanor ;) LÄNGTAR till fredag! O alla andra äventyr denna höst/vinter... Love love<3

2010-09-15 @ 08:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback