Elinas födelsedag firas med en kvällspromenad och glass=)

Sommarkänslor

Den senaste veckan har det varit en dålig uppdatering från min sida. Jag har istället njutit av det underbara vädret och spenderat många härliga timmar på stranden=) I lördags var det födelsedagskalas för Elina och tyvärr hade jag inte med mig någon kamera på denna fest. På den traditionella utomhusbion i Tullakrok hade jag dock den med mig och därför tänkte jag bjuda på lite bilder därifrån:

För tredje året i rad slogs det publikrekord och det var hela 3500 ängelholmare som hade picknick i det gröna.

Jag och Bengan

Daniel och Elina

Fia och Pommer

Kvällens absoluta höjdpunkt var Björn Hellqvists berättelse om sitt liv och sin parkinson. Under den halvtimme som han delgav sin rörande och fängslande historia så var publiken knäpptyst. Att få alkoholpåverkade lyssnare att vara tysta så länge är det nog inte många som kan...

Kvällens film till ära var musikalartisterna från Dirty Dancing i Stockholm på besök.

Daniel Lemma sjöng oh spelade tillsammans med sitt band.

Sommartider

Denna dag har jag spenderat på Ven tillsammans med Sofia, Oscar, Dennis och Fredrik. Vi har cyklat, lunchat, solat, ätit glass och bara haft det allmänt gött=) Nu väntar en tennisturnering i Våxtorp innan kvällen avslutas med grille. Älskade lediga dagar!

I år kan man väl säga att jag har påbörjat min semester i helt rätt vecka! Snacka om fingertoppskänsla;)

Som en vind

Träning, spontanprommis med Linnea, sol, nygräddade pannkakor och strandmys med härliga vänner - min lördag har helt enkelt varit mycket bra!

Obeskrivligt...

Känslan av att stänga jobbdatorn och veta att det är tre veckor till den ska startas nästa gång - underbara SEMESTER, hjärtligt välkommen!

Morgonpass har guld i mun=)

Måndag: distanslöpning 1.6 mil

Tisdag: backträning - 1 minut x 20 st

Onsdag: lugn löpning/pw 60 min

Torsdag: intervallträning - 800 meter x 6 st med 400 meter aktiv vila mellan varje

Tummen upp på mina och Elinas inledande träningspass denna vecka!

En slagen hjälte

Kvällen har spenderats hemma hos mamma & pappa, men nu blir det till att krypa ner under täcket - GODNATT!

Bättre sent än aldrig - bilder från lördagens brännbollsfest

Hela brännbollsgänget är samlat!

Elina, jag och Sofia

Fredrik, Oscar och Daniel

Dennis och Alex

Jag tackar Frida & Alex för en trevlig eftermiddag/kväll!

Nu är det mycket vardagslyx för fröken Ohlsson!

Onsdag: Middag på uteserveringen med Sofia toppades med melon och nötter - drygt en vecka kvar till semester...

Nobels Testamente

Filmmys med Pommer och Fia

Baker Tilly Helsingborgs Sommarfest

I fredags hade vi en liten sommaraktivitet med jobb. Vår utgångspunkt var Viken och på eftermiddagen seglade vi i några timmar och avslutade sedan den lyckade dagen med en fin grillbuffé - stort tack till arrangörerna i Wikens Båtselskap! Tyvärr tog jag inte några seglarkort (risken för att trilla överbord var rätt stor och jag ville inte riskera en vattenskadad kamera), men jag kan bjuda på två andra bilder...

Tre kollegor, eller kanske helan med två halvor?! ;)

Allt är en tävling och efter x antal matchrace så kunde mitt lag koras som vinnare=)

Myskväll

Ikväll är jag och Elina barnvakter åt Neo. Han är ett riktigt litet busfrö och det kommer bli en utmaning för oss att natta honom - önska oss lycka till!;)

Svettiga töser

För ett par år sedan följde jag med Elina på ett av hennes långa distanspass. Det innebar två mils löpning och min kommentar efter det var att jag aldrig skulle göra om det. Det var inte på grund av den fysiska ansträngningen utan mer för att jag blev uttråkad av att jogga under så lång tid. Imorse blev jag dock övertalad till att följa med på nytt, men denna gång var det "bara" 1,5 mil. Det kändes helt okej faktiskt, men jag står fortfarande fast vid att det inte är något för mig. Det händer helt enkelt för lite... Nu efteråt är jag dock sjukt stolt över mig själv och känslan i kroppen är underbar - vilken härlig start på veckan!

Tävling på blodigt allvar...

Kvällens viktigaste = att inte komma sist! Fia fick den ärofyllda platsen så jag och Pommer ser fram emot vårt pris! ;)

Lördag: En mycket trevlig kväll hemma hos Madde i Hbg! =)

Damallsvenskan: Vittsjö - Tyresö

Igår åkte jag och pappa iväg för att kolla på fotboll. Strålande sol, fullsatt arena och flera landslagspelare på plan gjorde att det blev en härlig eftermiddag! Stjärna nummer 1 var dock Marta, vilken lirare!