Fotbollsmatch: Billesholm - ÄFF 0-3

Det var seriefinal vilket innebar lite extra nerver. Vi fick ett underbart (svettigt!) fotbollsväder och det var upplagt för en trevlig eftermiddag. Vi saknade vår duktiga mittback Ida, men Madde som ersatte henne skötte sig ypperligt i försvaret. En slitvarg utan dess like... Frida var inte heller med och henne får vi tyvärr klara oss utan ett tag framöver. En meniskskada sätter stopp och det blir ett tungt avbräck för laget. Hennes rutin, tuffhet, framspelningar och inte minst hennes personlighet kommer att vara saknad. I första halvlek fick jag i uppgift att axla hennes roll som offensiv innermittfältare. Det var ingen dans på rosor och jag såg nog ganska förvirrad ut där jag sprang runt. I fotbollssammanhang är inte försvarsspelet min styrka och jag hade lite svårt för att hitta känslan om var på planen jag skulle hålla till. Inte för lågt, men inte heller för högt...

Det bjöds inte på särskilt många målchanser utan det var två defensivt starka lag som möttes. Målen som gjordes var riktigt granna, inte minst Sofias nick. Den satt där den skulle=) I och med segern är vi numera tabelletta. Det känns fullt rättvist och fortsätter vi med samma inställning så kan detta bli riktigt bra. Mixen av spelare har visat sig vara lyckad och jag tror nog att åskådarna håller med om att vi bjuder på en publikfriande fotboll=)

Kommentarer
Postat av: Frida

Efter en lång och tuff dag gick jag in här och läste! Och det är det bästa jag kunde gjort! Tack för din fina ord!!Dom värmde verkligen <3 Jag saknar er och fotbollen massa! Jag hoppas att mitt knä vill gå samma väg som mig! Ses på lördag:-)BRA SPELAT!!

2010-05-27 @ 20:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback