Ängelholms FF - Svalöv 2-2

Hårt spel, glidtacklingar, sura miner, munhugg. Ja, denna match innehöll det mesta. Svalöv spelade en fysisk fotboll och la definitivt inga fingrar emellan. Själv flög jag som en vante och emellanåt kändes det som om jag låg ner mer än vad jag stod på benen. Trots detta blåstes frisparkarna emot mig och ibland hann inte ens bollen nå mig förrän jag hörde den där visselpipan... Rätt ska vara rätt, oavsett! Vi hade ledningen med 2-0, men i andra halvlek både reducerade och kvitterade Svalöv. Målen de gjorde kändes ganska enkla, men å andra sidan så tyckte jag att slutresultatet var rättvist. Att motståndarna höll till i div.3 förra säsongen märktes på deras sätt att spela och jag tror att vi var många som gick ifrån matchen med blåmärken som vi inte hade när den startade.

Idag ger jag hela laget plus då alla kämpade och slet för varandra. Denna match gav oss mycket, inte minst tuffheten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback