Fotbollsmatch: ÄFF - Hittarp 4-2

Äntligen vände vi vår nedåtgående trend. Ett oavgjort resultat, en förlust och nu kom vinsten igen=) Vi inledde matchen på ett strålande sätt och hade ett bra tryck framåt. Det bjöds på en hel del fina kombinationer och Hittarp kändes osäkra överlag. Matchbilden ändrade sig dock och i andra halvlek tyckte jag att vi fick lite problem. Vi var trötta och det blev lite väl mycket "tjongande". Vi lyckades i alla fall få in några viktiga mål och i slutändan tyckte jag ändå att vi vann rättvist. Vi hade två bollar i stolpen samtidigt som vi skapade många andra chanser som var värt ett bättre öde.

För egen del kände jag mig pigg. Sedan tisdagen hade jag bara tagit promenader och det var något som min slitna kropp jublade över. Mina löpningar och närkamper fick ett helt annat tryck och det är så mycket roligare att spela match när man känner att man får ut något av sitt jobb. Mitt plus går till min anfallskollega Juhlia Andersson. En snabb och teknisk liten lirare som stod för två mål och en assist.

Halva serien är nu spelad och vi ligger på en delad förstaplats, men innan sommaruppehållet ska vi spela mot Råå. På fredag är det dax och jag är taggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback