Teambuildning

Fjolårets unga ÄFF-lag har denna säsong fått lite rutin från några av oss gamla Munkaspelare. Att anordna någon aktivitet, utöver själva fotbollen, kändes därför extra viktigt. Igår träffades vi ute på Lingvallen i Skälderviken för att umgås. Vi inledde med en föreläsning, Att Våga Misslyckas. Därefter följde diverse teambuildningsövningar samt några individuella tävlingar. På eftermiddagen hade vi en kurs i självförsvar. Det var lärorikt och även om man kanske inte kommer ihåg allt så vet man ungefär hur man kan agera om man någon gång skulle hamna i en obehaglig situation.

Kvällen fortsatte i tävlingarnas tecken och den gren jag blev utmanad i var: "Vem suger bäst". Vi tre som skulle tävla fick in vars ett stort glas med coca cola och ett sugrör. När jag insåg att jag skulle tömma det så snabbt som möjligt sjönk jag genom golvet. Jag hatar läsk och har inte druckit det på hur många år som helst. Tävlingsinstinkten finns ju dock alltid där så att ge upp var inte aktuellt. Tyvärr fick jag ingen seger med mig utan det blev istället en bubblande mage;)

På kvällen var vi många som var trötta och det bestämdes att vi skulle kolla på film. De flesta röstade på Björnbröder (sa jag att det var ett ungt lag...;), men som tur var så hade jag tagit med mig en film, Beck - I Stormens Öga. Det slutade med att vi såg den och det passade både "barnen" och oss vuxna;)

Idag avslutade vi lägret med att prata målsättningar. Vi siktar högt och med den erfarenhet som jag har från division 4 så anser jag att vårt mål är fullt realistiskt. Lagets blandning av rutinerade samt unga lovande spelare kommer att bära frukt...


Kommentarer
Postat av: Elina

Synd att jag inte kunde vara med :(

Längtar till premiären på söndag!

2010-04-12 @ 08:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback