Ett irriterat knä

På måndagens innebandypass gjorde vi det ökända beep-tester. Nu i efterhand så ångrar jag dock att jag pressade min kropp till att göra det. Jag hade på känn att det kunde bli väldigt påfrestande för mitt knä eftersom det är så många malande vändningar på kort tid. För att minska belastningen så gjorde jag inga tvära svängar utan jag försökte istället göra dem lite runda. Jag lät dessutom mitt friska vänsterknä ta den värsta smällen genom att hela tiden göra vändningar åt höger. Trots detta kände jag på en ganska tidig nivå att mitt knä hängde sig lite och inte riktigt var alert. För att undvika att jag skulle registreras på ett pinsamt lågt resultat så fortsatte jag dock att springa. Helt fel beslut...

På tisdagen stod det en rad styrketester på schemat och i kombination med måndagens beep så har jag fått en reaktion, mitt knä ser ut som en boll=( Idag har det varit värst och att gå i trappor har varit helt uteslutet eftersom mitt knä knappt går att böja. Jag har lindat om det och hoppas att det med hjälp av lite vila ska repa sig igen. Jag säger som så många gånger förr, finns det något positivt med tester...;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback