Hur hoppar man?

- Ställ dig på denna bräda och hoppa jämfota ner på marken.

Jag gick upp (ca 1.5 dm) och tittade ner. Hmm, hur gör man nu för att hoppa? Det blev ett litet skutt ner, men det blev långt ifrån en mjuk landning. Efter ett par hopp gick jag över till att hoppa på plan mark istället. Det kändes inte lika obehagligt och eftersom detta var första gången, efter min skada, som jag gjorde dessa rörelser så kändes det bättre att börja lite lugnt. Jag behövde inte studsa särskilt många gånger förrän jag kände att jag började flåsa. Min tidigare fysiska form är mil härifrån och det kommer krävas mycket slit för att få tillbaka den. Däremot är det en utmaning som jag ser fram emot att ta mig an=)! 

Jag och sjukgymnast Marianne räknade lite på när jag kan tänkas bli opererad. Mitt knä är fortfarande en aning svullet och därför kommer det att dröja några veckor till innan det är tid. På tisdag ska jag i alla fall till doktor Wahlström så att han kan ta ett beslut om när det kommer att bli av. När kniven är redo för mig så är jag redo för kniven...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback