Lagom till det underbara vädret

I veckan sprang jag för första gången förbi någon i spåret. Jag ska egentligen inte hålla något vidare högt tempo (som en hjälp på vägen lyssnar jag på lugn musik...), men denna gång kunde jag inte riktigt låta bli. Jag såg en ryggtavla och tänkte att henne ska jag förbi innan jag kommer ut ur skogen. Jag trampade på lite extra och lyckades med mitt mål. Att hon jag sprang förbi säkert redan hade tagit sig igenom milen samtidigt som hon var 50 år låter jag dock vara osagt...;)

Själva löpningen går oförskämt bra och jag känner mig lyckligt lottad. För 1.5 vecka sedan gjorde jag utepremiär genom att springa i 15 minuter. Sedan dess har jag successivt ökat både tempo och sträcka och igår testade jag på en halvtimmesrunda. Mitt knä reagerade inte märkbart över det utan tackade för den extra träning som jag gav det=) Givetvis känner jag skillnad mellan mitt högra och vänstra, men inte alls i den utsträckning som jag hade förväntat mig. Just nu är jag oerhört tacksam för att jag ser konkreta och snabba förbättringar!


Kommentarer
Postat av: My

Jag är glad för din skull att ditt knä släpper ut dig på en härlig joggingtur! Jag är lite bitter på min baksida för att den inte vill jogga så länge med mig... :(

Ska göra ett nytt försök imorgon! Kramar

Postat av: Peter

Kanonkul att de har gått så bra, nu börjar väl t.o.m. svetten börja rinna när du kan hålla igång så länge. Jag får väl passa oxå passa mig så att man inte blir förbisprungen i spåret;)



Trevlig helg



Kram

2009-04-24 @ 20:10:10
Postat av: Virre

Roligt att det går åt rätt håll, men va rädd om dig jag håller koll på dig=)

2009-04-26 @ 21:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback