Nio veckor efter operation

I tisdags var jag på återbesök hos doktor Wahlström. Han drog och slet i mitt knä och när han kände sig klar så fick jag diagnosen att allt såg väldigt bra ut. 

- Din försäsong börjar nu och flyter allt bara på så kommer det inte vara några som helst problem för dig att vara tillbaka när serien drar igång i höst.

Det kändes väldigt skönt att höra och jag känner mig stolt över att jag faktiskt har skött min träning enligt punkt och pricka. Sjukgymnast Marianne tyckte också att allt rullar på överraskande bra, men ju bättre allt går desto mer rädd blir jag för att det snart kommer till att komma ett bakslag. En sak som jag dock har lärt mig under denna skadetid är att lyssna på kroppens signaler och jag hoppas att det kommer vara till stor hjälp. 

I veckan var det första gången som jag satte mig på en vanlig cykel. Det började lite vingligt, men sett till att det var 4.5 månad sedan jag cyklade utomhus sist så är jag ganska nöjd med mitt "lopp" (=till och från bussen). När det gäller övrig träning så har jag kunnat börja med enbenshopp och diverse andra skuttövningar. Jag har dessutom fått tillåtelse att öka på min hastighet på löparbandet till 8.5-9 km/h. Mina pass på fem minuter är numera ett minne blott och det är istället bara 10 minuter som gäller. Nästa mål är att få ta steget ut i löpspåret och i det underbara vädret som vi har nu så ser jag med glädje fram emot att uppnå det. 

Målsättningar och visioner gör oss bättre

Kommentarer
Postat av: micke looserstreet

skönt att höra att din rehab går bra,lycka till i fortsättningen =)

2009-04-09 @ 23:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback