Mardrömmen har blivit sann

Jag trodde inte att jag hade så många tårar inom mig, men sen den tolfte minuten i tredje perioden så har de bara forsat. Jag kan inte riktigt förstå vad som har hänt och vad som nu väntar mig. Allt känns bara som ett enda stort svart hål där jag är huvudperson. En del av mig har dött och det kommer i bästa fall inte att bli levande förrän i augusti igen. Detta är en av de värsta dagarna i mitt liv!


Jag är evigt tacksam för Lars Wahlströms hjälp. Han körde hem till mig för att undersöka mitt knä. Hans första diagnos, som tyvärr aldrig slår fel, säger att mitt korsband är av. I början av nästa vecka väntar magnetröntgen och det lär troligtvis bli operation i januari eller februari. Med Lasse som ansvarig har jag de allra bästa förutsättningarna för att bli bra igen och jag kommer att göra allt i min makt för att jag ska vara redo för spel till nästa säsong. Så här lätt blir ni inte av med mig, vägen tillbaka har redan börjat...
 

TACK för alla värmande sms, telefonsamtal och den hjälp som jag fick när olyckan var framme! <3

FBC - Pixbo 7-4
Jag är stolt över hur vi inledde matchen, hur vi genomförde den och hur vi avslutade den. Med vår egen favorit Ellinor Nilsson i motståndarlaget blev de några känslomässiga tårar och kramar efter slutsignalen. Du är riktigt grym och vi väntar tappert på att du ska återvända. Du är en del av oss, vi saknar dig!


Kommentarer
Postat av: Strellan

Tråkigt att höra om din knäskada. Hoppas din rehab går bra :)

Postat av: Ekis

Jag lider med dig Emelie,men med din inställning och målmedvetenhet klarar du av att nå toppen igen.Tänk på din förebild när du har det som jävl....han kom tillbaka ännu bättre & starkare / Kram Ekis

2008-11-30 @ 19:52:10
Postat av: Kim

Kommer att sakna dig på banan, en av lagets riktiga kämpar som ger 100% i allt. Har du samma inställning efter din op och ger 100% på rehab så lär du vara på topp snabbt igen.

2008-12-01 @ 02:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback