Träningsmatch: Eket - Munka/ÄFF 0-0

Finns det något tråkigare än matcher som slutar 0-0? Jag skulle inte tro det. Det känns ju nästan som om man har spelat i onödan...;) I vilket fall som helst så var det inte en av de roligare matcherna jag har spelat och jag tror inte det var något större nöje att vara publik heller... Emellanåt blixtrade vi till med några riktgt fina kombinationer, men mer än så blev det inte. Allt som oftast slarvade vi i våra passningar och var en aning veka i närkampsspelet. Eket spelade med en libro och deras andra två backar körde ett man-man-spel på mig och Bengan som var anfallare. Själv tycker jag det är lite konstigt att spela det så extremt som de gjorde. De bytade inte en enda gång utan jag hade samma spelare emot mig oavsett var på planen jag befann mig. Hon verkade dock tycka det va rätt jobbigt för redan efter en kvart i första halvlek började hon bäfta. Det kanske skulle behövas mer fysträning om det spelsystemet ska hålla...?! Personligen gillar jag att byta motståndare. Att försöka överlista samma spelare i 90 minuter är lite halvtråkigt.

Den 27 april har vi seriepremiär och då är det just Eket som står för motståndet. Förhoppningsvis drar vi det längsta strået den gången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback