Harlyckan - Munka/ÄFF 0-8

Jag skulle vilja påstå att detta var en seger i underkant. Hade inte domaren vaknat på en så dålig sida hade vi gjort en drös med mål till. Jag tror att han har rekordet i antalet offsideblåsningar under en och samma match... Ett par gånger stod vi till och med på egen planhalva när han blåste, helt sjukt! Vi fick i alla fall tre poäng med oss och det var huvudsaken. Dagens match till ära passade vi även på att prova ett nytt spelsystem. Det var inte ett tillräckligt bra motstånd för att man ska kunna dra några större slutsatser, men jag måste nog ändå säga att jag tycker det verkar vara något att bygga vidare på. Vi fick ett bra tryck offensivt samtidigt som det kändes stabilt i defensiven. Noterbart är att vår ordinarie målvakt var skadad och att vi därför fick sätta in utespelaren Matilda Case istället. Hon skötte sig galant och var verkligen värd att få gå av planen som en "nolla"=)

På tisdag lär det bli en betydligt tuffare kamp då det är serieledarna Svalöv som kommer på besök. Vi vet vad vi kan och det räcker gott och väl för att vi ska kunna ta ännu en seger. Nu är det upp till bevis tjejer=)!


Kommentarer
Postat av: Christer W

Du glömde skriva du gjorde sex mål. :-) Ingen fara med fotstukningen från vår match alltså...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback