Dax att snöra på sig grusdojorna igen

Årets första grusträning är ikväll. Jag vet att det är många som inte gillar den delen av fotbollen, men jag tycker faktiskt att det är helt okey. Att springa ute med ett obegränsat antal klädlager på sig där man låter kylan bita sig fast i kinderna är en tjusning i sig. Efteråt finns det inget härligare än att ta sig en varm dusch, slänga sig framför TV:n och känna hur kinderna blossar upp=)! Underlaget i sig är väl kanske inte det mest optimala och hade jag fått välja hade jag givetvis hellre tränat på konstgräs, men det bästa med just grus är trots allt när man i slutet på mars går över till gräs... Det är en speciell känsla och alla blir som kor på grönbete med en motivation som står högt i skyn=)!

Vi ska träna tisdagar, torsdagar och lördagar. Hur mycket jag kan vara med beror helt och hållet på innebandyn. Ikväll ställde vi in vårt spänst- och snabbhetspass och jag tänker ta tillfället i akt att lira lite boll. (Det kan nog behövas då jag på gårdagens innebandypass slog en indianare och höll på att göra ett självmål under uppvärmningen som bestod av just fotboll. Det finns en anledning till varför jag är anfallare...;))

I övrigt håller jag på att försöka hitta ersättare till mina arbetspass den helg vi ska besöka Gotland och Stockholm. Lördagen är fixad, men söndagen ser fortfarande aningen mörk ut. Balrog- och Rönnbymatcherna hoppas jag också kunna lösa. Jag håller tummarna för att mina arbetskollegor vill tjäna lite extra slantar...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback