Det finns en anledning till varför jag sällan nickar på en fotboll, de är hårda!

Nu i mellandagarna så brukar vi alltid vara med i diverse inomhuscuper i fotboll. I år var inget undantag så igår åkte jag till Åstorp för att heja på mina lagkamrater. En bit in på kvällen så dök även supportern Katta upp. Hon satte sig vid mig och när hon tittade ner på sin mobil så ven det plötsligt en boll förbi oss.

- Det var nära ögat!
- Ja, det gäller att ha koll på vad som händer för det vore ju mindre roligt att få en läderboll i huvudet när man inte är beredd på det.

Tio minuter senare:

Jag: Vill du ha en läkarol?
Katta: Ja, tack!

Plötsligt händer det som inte får hända. Under tiden som vi tittar ner i asken så kommer det en boll flygande emot oss. Vi ser den inte och rätt som det är så träffar den Katta rakt i huvudet. Hela läktaren blir knäpptyst och vi bara tittar på varandra. Efter några sekunder brister vi ut i skratt och det var ju inget vi var ensamma om, övriga läktaren var inte sen på att hänga på...;) Efter den händelsen följde vi hela tiden spelet med blicken, ett sånt misstag gör man bara en gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback