Seriesegrare, en riktig laginsats!

Inför dagens match mot Klippan låg vi på samma poäng, vi hade dock en liten fördel med 30 plusmål mot dem. Uppvärmningen kändes bra och man kunde riktigt känna hur laddade och spända alla var. Jag gör både ett och två noll innan Klippan reducerar på en snabbt slagen frispark. I den 90:e matchminuten löper jag på en långboll där målvakten hinner före och plockar den. Min speed är så pass hög (plus att jag såg mina möjligheter till att punktera matchen) att jag springer in i målvakten så att hon ramlar in i mål. Domaren plockar upp det röda (!) kortet och jag blir utvisad. Den utvisningen var det inte många som förstod sig på. En frispark och möjligtvis ett gult kort hade jag kunnat köpa... Efter matchen sa domaren att han bara skulle rapportera det som en "mild utvisning". Vad snackar han om liksom, det blir alltid grov utvisning och därigenom minst två matchers avstängning när man får rött kort direkt. Kul att vi har domare som kan reglerna... Nu har det ingen betydelse då vi ändå bara har en match kvar i serien, och annars så hade det ju gynnat mig...;) Vi höll i alla fall undan och gick segrande ur striden med 2-1=) Hela laget kämpade på riktigt bra och det var en rolig match att spela! Lotte fick göra några riktigt svettiga räddningar i slutet, Ida och Elina var klockrena i mittbackslåset och Frida N slet som vanligt på mittfältet där hon vann de flesta duellerna! Jag är riktigt stolt över alla, detta var vi väl värda!

image27


Kommentarer
Postat av: Elina

Å gumman, du var riktigt grym idag! Love you! Puss puss

2007-09-23 @ 22:16:45
Postat av: Frida

Så himla gott det var att spöa Kilppan! Underbar känsla!! Grymt jobbat idag. Å du gjorde mål som vanligt=) NICE!! Lite tråkigt att du missar nästa match pga av muppen som sprang runder och skulle se ut som en dommare! Sov gott och njut nu ordentligt!! Kramar

2007-09-23 @ 22:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback