Skratt i stora lass

Efter fyra dagars träningsläger känner sig kroppen rätt mörbultad. Med så mycket skratt är det inte det lättaste att sammanfatta allt roligt vi har upplevt tillsammans. Något av det bästa var ändå Bengans fyra handdukar... Jag får väl i och för sig ta på mig en del av det då det blev lite missförstånd mellan oss, men att inte ens ifrågasätta en sådan grej utan att istället ta en extra väska för att alla ska få plats tar ändå priset. Haha=)! Pillan har inte haft någon tå under tiden som vi har varit utomlands, och den lilla påskliljan mår nog bra idag, eller vad tror du...;) Vi har i alla fall hunnit med fyra träningspass och en match där det tyvärr blev förlust med 2-0. Det kändes inte särskilt rättvist då vi dominerade fram tills dess att Case blev totalt nersparkad bakifrån, men som deras tränare sa så hade det medicinska orsaker att hon gjorde som hon gjorde, hon hade trots allt astma(!). Glöm inte att det var nummer sex=)! Snygga (en riktig felsägning, skulle vara snälla...) danskar fick vi erfara innan vi ens hade hunnit fram till anläggningen och det var ju tur att Pillans randiga strumpor stannade hemma och var rena söndagskvällen till ära...;) Våra lekledare skötte sig exemplariskt, och jag tror inte att det var någon som hade det tråkigt! Även om det har varit lite blåsigt har vi ändå haft soligt väder hela tiden och våra terasser har användts flitigt som solplats. En nicktäving lyckades även Pillan och jag kamma hem, men jag tror nog allt att vi får öva lite till för att komma upp i samma nivå som vi hade i fjol=)! Elina den stackaren klarade inte av den målvaktsträning som bedrevs under ett av träningspassen. Efter ett antal TV-räddningar sa hennes knä ifrån. Nu håller jag tummarna för dig att det inte är något allvarligt som inträffat!!! Den interna fototävlingen låg jag bra till i under den första dagen men jag fick se mig besegrad riktigt ordentligt av vår egen Ida "Japan" Jönsson. Jag var inte ens i närheten av hennes 200 bilder... Classons grammatiska rättelse är inte heller att leka med. Efter att en i laget hade berättat om spelaren som de bärde ut gjorde Classon ett inflik om att det faktiskt hette bur ut... Nästan rätt;)

Nu ska jag gå och vila en stund för att samla nya krafter till morgondagens match. Från början var det inte tänkt att någon från lägret skulle vara med att spela utan endast de som varit hemma, men vi blev inte tillräckligt med folk så jag ska också spela. Det blir inte min vanliga position som anfallare utan det blir som mittback(!) då ingen av dem kunde vara med. Det ska bli spännande att se hur det går, försvarsspel inom fotboll är verkligen inte min starka sida...;)

Jag vill avsluta med att tacka hela laget för de roliga dagar vi har haft, tillsammans med er kan man inte ha tråkigt länge=)! Jag måste dessutom passa på att tacka Sofie och Bengan för allt det jobb ni hade med att få upp den lilla klämman mellan plankorna, jag hoppas inte att ni fyllda magen med alltför mycket grus=)!

Kommentarer
Postat av: Elina

Hej gumman! Gud vad kul att läsa om vårt läger... ;) Vi har ju haft superkul! Man e hyfsat sliten idag trots att det nog har varit ett av de lugnaste läger jag har varit på! Floskeltoppen är inte riktigt fylld, Ida hade ett par som borde tagit sig in på listan! Du kommer klara mittbacksrollen kanon nu när man själv kurerar sig för kommande äventyr! Jag kommer o hejar! Dags att återgå till sängen o ta igen all sömn man missat! Vi ses imorgon vännen, love you! Puss puss;)

2007-04-08 @ 17:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback