Så var det bestämt, jag ska inte köra till fler bortamatcher!

Jag lämnade Helsingborg klockan 16.45 för att bege mig till Kungsvägen i Örkelljunga. Jag hade fått information om att hallen skulle ligga här och jag hade kollat på Eniro för att se hur lång tid det skulle ta att köra. 27 minuter blev svaret och jag tyckte att jag hade tillräckligt med marginaler. Jag ställde in min gps på adressen, för det känns trots allt rätt tryggt att köra efter denna kunniga dams instruktioner. Jag begav mig iväg och var på ett strålande humör samtidigt som jag var sjukt laddad för att spela. Tiden gick och när jag hade kört i en halvtimme kom jag in på en liten liten väg med ett uppkört hjulspår i snön. Jag hade skog på båda sidor om mig och att få möte var fullt omöjligt. Så konstigt att man lägger en hall så här off tänkte jag... När jag till slut nådde min slutdestination (enligt gps:en) så var jag mitt i ett bostadsområde. Jag hade tre minuter till vår samling skulle börja och jag kände hur stressen kom krypandes. Jag stannade och frågade ett par personer:

- Ursäkta mig... Jag ska spela innebandymatch mot Örkelljunga, ligger det någon hall i närheten?
- Absolut, kör uppför denna backa bara sen är du framme.

Yes, jag skulle hinna fram i tid! När jag kom fram såg jag mycket riktigt en idrottshall, men det fanns inte en enda bil på parkeringen och när jag tittade in i hallen så var den både släckt och låst. Detta var inte bra... Jaha, och vad skulle jag göra nu??? Jag ringde min personliga gps i pappa och bad om hjälp: 

- Vi har samling om ett par minuter, men jag hittar inte till hallen! 
- Var är du någonstans?
- Jag står vid en idrottsplats som heter Junexvallen.
- Är du säker på att du är i Örkelljunga?
- Jag har ju följt min gps!
- Vänta ett tag så ska jag starta datorn så får du ge mig namnet på vägen där du är.


Detta tog sjuuuukt lång tid och jag blev både otålig och irriterad (stackars pappa) för att deras dator var så seg på att starta... Till slut sa han:

- Du är ju på kungsvägen i Skånes Fagerhult! Du måste ut på E4:an igen.

Shit, jag hade inte tid med sånt här. Sagt och gjort, jag fick vända och jag kan väl säga som så mycket att jag inte släppte pappa från luren en enda sekund. 18.05 rullade jag in på Kungsvägen i ÖRKELLJUNGA och när jag såg mina lagkamrater blev jag så glad. Efter 1 h och 20 min körning var jag äntligen framme! =)

Dagens lärdom? Lita inte på gps:en fullt ut, den kan luras...

MATCHEN
Vi vann med 8-3 - check!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback