Malmö FBC - FBC Engelholm 1-5

En efterlängtad match där det skulle krävas en toppinsats för att ta poäng! Redan på samlingen kunde man känna den förväntansfulla stämningen och när Kvist (som hatar allt vad löpning och uppvärmning heter) var den tionde i raden att fråga om vi inte skulle gå ut och springa så visste jag att det skulle bli en bra kväll. Tänk, jag slapp tjata för att få ut mina lagkamrater i den friska luften:)

Matchen var en rolig historia, i alla fall som engelholmare. Hallen var fullsatt och vi hade flera tillresta supportrar, tack! Tempot var högt, närkamperna avlöste varandra och det fanns en glöd som har saknats på tidigare matcher.

Vi fick en drömstart och efter första perioden ledde vi med 3-0. I den andra var vi dock lite illa ute och Malmö hade ett stort bollinnehav. Vi slängde iväg bollarna och slarvade med både passningar och dribblingar. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: mittplan är en transportsträcka, ingen hållplats! I tredje perioden hittade vi tillbaka till vårt spel och agerade stabilt. Malmös mål kom med åtta sekunder kvar av matchen och jag kan inte låta bli att tycka att det var surt. En nolla är alltid en nolla!

Jag är stolt över lagets insats och bortsett från kollektivet så förtjänar Linda "Agge" Augustsson en liten extra guldstjärna. Hon briljerade i en mot en situationer och var som vanligt lugnet själv, bra jobbat!:)


En segerbild!


Kommentarer
Postat av: Elina

Stort grattis tjejer!

2011-11-19 @ 23:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback