Bältet är på och jag har inte kört för fort, vad kan det då vara? *orolig*

Hjärtat skenade iväg och pulsen ökade. Vad har jag gjort???

Igår när jag körde hem från jobb så mötte jag en polisbil i en korsning. Jag gjorde en högersväng och polisen följde efter. Rätt som det var så satte de på sirener och blåljus och jag körde in till kanten för att släppa förbi dem. De stannade dock bakom min bil och gick fram till mig och knackade på min ruta. Högröd i ansiktet vevade jag ner den samtidigt som alla övriga bilister stirrade rätt ordentligt. Vad kan en sådan tjej ha gjort för bus?

- Detta är körkorts- och nykterhetskontroll. Kan du ta fram dina handlingar tack!
- Ehh ja, ett ögonblick... (givetvis hittade jag inte plånboken direkt utan jag som kom från Maxi fick leta igenom alla påsar, vilket kändes som en evighet!)
- Nu kan du blåsa!

Jag tog i för kung och fosterland och lyckades hålla ut tills det lilla pipet kom.

- Är det din bil eller?
- Ja, det är min bil!
- Tack, det ser bra ut. Ha en fortsatt trevlig dag!

Poliserna körde därifrån och jag satt kvar lite småchockad. Var det lönt att krydda på med sirener och blåljus för att göra en rutinkontroll? Varför stannade de bara mig när det fanns så många andra bilister? Varför ifrågasatte de bilens ägare? Det var dock två yngre poliser och jag tror faktiskt bara att de skulle jävlas när de såg att det var en ung, snygg (eller;) tjej som satt bakom ratten. Att göra så här är dock INTE okey!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback