FBC Engelholm - Ingelstad 6-3

Vi har suktat efter segerns sötma och i lördags kom den äntligen! Det smakade kalas och nu vill vi bara ha mer=) Vi har haft en stor godispåse framför oss och nu när vi väl har fått ta en bit så är vi inte nöjda. Tvärtom, suget har ökat!

Ingelstad är ett lag som jag tror kommer att få det tufft i år. De hade två frontfigurer och har man bara koll på dem så är mycket vunnet. Matchinledningen var lite sisådär från vår sida och det var tur att vi hade en storspelande målvakt (Sara Ginstrup) som gjorde räddning efter räddning. Denna säsong har vi två riktigt duktiga målvakter och jag måste säga att det var längesedan som jag kände ett sådant lugn på just den positionen.

Offensivt skapade vi ganska mycket, men precis som i övriga matcher hade vi lite för mycket missar. Visst att vi gjorde sex mål, dock alldeles för lite sett till motståndet... Huvudsaken var dock att vi VANN och nu är det bara till att jobba vidare på det spåret. Jag vill inte vara en förlorare! Matchens stjärna utser jag min backkollega Stephanie Boberg till. Hon är lagets yngsta spelare, men har ett lugn och en spelförståelse som heter duga. Lägg namnet på minnet, hon kommer gå långt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback