FBC Engelholm - Pixbo 4-5

Ja, vad ska man säga. Det var orättvist att vi inte lyckades knipa någon poäng, men samtidigt får vi skylla oss själva när vi inte har bättre skärpa i våra avslut. Vi skapade mängder av chanser, men sköt som krattor. Att missa så mycket har vi helt enkelt inte råd med och fortsätter vi med detta slarv kommer vi inte avancera i tabellen. Matchen i sig tyckte jag var rolig att spela. Det var ett högt tempo och lite smågrinigt mellan lagen. Det enda negativa var alltså att vi inte vann...

När det gäller box-play har jag numera fått en ny roll. Tidigare har jag alltid spelat längst bak och för några år sedan gick jag ut och blev kantspelare. Nu har jag däremot "avancerat" till en spetsspelare och jag kan ju säga så mycket som att man får jobba lite annorlunda där. Jag tror sällan jag har varit så trött efter ett byte som jag var efter detta... Kul var det i alla fall och en utmaning för mig som alltid har hållt till längst ner i banan=)

Den kommande veckan väntar tre innebandypass och har vi inte kännt av kniven på strupen innan så gör vi det definitivt nu. Att vi spelar bra spelar ingen roll så länge som vi inte tar poäng.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Fortsätt spela bra så kommer poängen oxå!

2010-11-14 @ 11:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback