Teambuidning med Nyström & Partners

I fredags var jag på Borgen (som Fångarna på fortet) tillsammans med mina arbetakollegor. Vi blev uppdelade i tre lag med 6-7 deltagare i varje. Vi skulle ta oss igenom olika övningar och jag som älskar sådana typer av utmaningar tyckte att det var riktigt roligt! Först stod klättring på schemat. Jag har aldrig provat det tidigare och det var lättare sagt än gjort. Allt var på tid och vid mitt första försök fegade jag lite och valde att plocka en av de lägre poängen för att försäkra mig om att jag skulle bidra med något. Andra gången siktade jag på högoddsaren, men trillade tyvärr ner innan jag nådde enda upp. En av revisorerna i mitt lag var dock en hejare på det här med att klättra. Han flög upp längs väggen precis som att det var en dagssyssla för honom=)

Efter denna utmaning följde kommunikationsövningar, labyrintspel, smakupplevelser samt norsk kareoke. En häftig upplevelse var när vi gick in i ett av tornen på Borgen. Vi skulle välja ut en deltagare som skulle hissas upp i taket. Övriga lagmedlemmar skulle sedan dra i linor så att personen åkte ut mot väggarna för att plocka diverse saker som hängde där. I mitt lag blev jag "bollen" som slungades runt i ett farligt tempo. Min tävlingsnerv var givetvis med och under flera av våra övningar fick jag höra att jag var just detta, tävlingsmänniska! Det viktigaste är inte att deltaga, utan att vinna...

När alla poäng summerades visade det sig att mitt lag hade vunnit alla grenar utom en, viktigt! Den vi föll på var spritkunskap. Vi var helnöjda med vår insats och detta kommar vi att leva länge på;)


Kommentarer
Postat av: Ullis

Du har verkligen gjort en enorm resa tillbaka från din skada och förtjänar alla framgångar. Glöm inte bort att livet inte är en tävling hela tiden även om det såklart är roligt att tävla och vinna!

2010-05-25 @ 17:31:01
Postat av: Emelie Ohlsson

Nej givetvis är inte allt en tävling, men när man gör en sådan här sak med jobbet så står det MYCKET prestige på spel;)

Postat av: Ullis

Ja;) Så e de ju,när jag segla ner för en bro i Värmland och trotsa min höjdrädsla, det var nog prestigen som vann över mig då med. Visst är det en härlig känsla när man vinner över sig själv!

Ses!

2010-05-27 @ 14:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback