Försäsongen är igång!

I måndags drog vi igång med innebandyn igen. Det har varit några veckors uppehåll och jag ska villigt erkänna att jag inte var sugen när jag begav mig till vårt första träningspass. Nu efter första veckan så kan jag dock säga att jag har fått motivation igen. Det krävdes inte många minuters fysträning förrän jag insåg att jag faktiskt har saknat det lite. Eller i alla fall känslan man har efter att man har tagit ut sig maximalt. Denna säsong är det Chelle och Sanny som ska leda oss. Under de första månaderna så är det dock två till som är involverade i laget. Med Anne Nilsson kör vi roliga och varierande pass (spinning, aerobic, core, step-up osv) och med Anders Lindsjö blir vi rejält grillade när det gäller styrketräning. Han är en före detta OS-deltagare och förutom att han hjälper oss så sköter han Halmstad BK´s fysträning. Ja, ni kan ju bara tänka er hur musklerna mår efter en kväll med honom...

Vi har många timmar framför oss och jag tror faktiskt att vi gör bäst i att inte tänka på allt slit som väntar;) Nu kör vi brudar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback