FBC Engelholm - Husqvarna 12-2

Måstematcher brukar sällan vara lätta och på förhand tror jag nog att vi alla var inställda på att det skulle bli en tuffare drabbning. Vi hade intalat oss att Husqvarna hade tagit stora kliv framåt sedan vårt förra möte, då vi vann med klara 8-2 (som dessutom var i underhant eftersom vi hade hela 41 skott PÅ mål). Jag tyckte dock inte att det var någon större skillnad mot i höstas. Vi spelade ut dem totalt och de hade inte mycket att komma med. Vår seger kändes aldrig hotad och frågan var inte vem som skulle vinna utan vad segersiffrorna skulle bli.

På de två senaste matcherna har vi lyckats göra 22 mål. Visst har det varit mot de två jumbolagen, men vid en eventuell målskillnadsaffär så kan vi ha stor nytta av detta. På lördag vet jag att det kommer bli mycket tuffare då vi ska möta FBC Göteborg, vilka jag tycker har varit seriens bästa lag. Det kommer bli en värdemätare för oss och det ska bli spännnade och se om vår uppåtgående form kan knäcka serietvåan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback