SM i Linköping 3-6 januari 2010


SKÅNELAGET FLICKOR 15
Bakre raden: Alex Nikolaidis, Susanne Andersson, Nicolina Johansson, Moa Petersson, Johanna Falkenback, Elin Myhrman, Therese Linde, Julia Schyllert, Matilda Kvist, Emma Wahlström, Emelie Ohlsson
Mitten: My Rosberg, Elin Jacobsson
Främre raden: Linn Jeppsson-Widerberg, Linda Augustsson, Cajsa Holmåker, Johanna Nilsson, Ida Sundberg, Ellen Tillman, Felicia Karslsson, Stephanie Boberg
Liggande: Johanna Olsson, Beverly Smedenäs










Den i särklass bästa klacken, SKÅNE! Det trummades och skreks vilket var enormt roligt samtidigt som det blev ett extra stöd för tjejerna.

GRUPPSPELSMATCHERNA:
Skåne - Halland 3-2
Skåne - Västernorrland 3-1
Skåne - Södermanland 1-1

Med dessa resultat slutade vi på en andra plats i gruppen. Södermanland blev etta tack vare bättre målskillnad.


Full laddning inför kvartsfinalen...




Bevan är fokuserad


Kvartsfinal: Skåne - Småland 1-1 efter förlängning
Efter 55 minuters spel väntade ett straffdrama. Tyvärr gick det inte som vi ville och vi fick avsluta SM som förlorare. Det var riktigt surt och det blev inte bättre när vi i efterhand fick höra från publiken (ej skånefans) att även de tyckte att det var orättvist.

Nu när den största bevikelsen har lagt sig så måste jag säga att jag är oerhört stolt över tjejerna. Vi var ett spelande lag och lyckades undvika allt som heter långbollar. Vi var defensivt kompakta och på fyra matcher släppte vi enbart in fem mål (exkl. straffarna i kvartsfinalen). Tyvärr hade vi det desto svårare med målskyttet. Vi hade lägen, men bollen ville helt enkelt inte in. Var det något vi saknade så var det en målskytt som man kan räkna med i ur och skur... 

Resultatmässigt förlorar vi trots allt inte en enda match under ordinarie speltid. Vi blev dessutom bara bättre och bättre ju fler matcher vi spelade samtidigt som vi presterade som bäst när vi mötte topplagen. Personligen tyckte jag att vi hade ett riktigt slagkraftigt lag och hade vi haft lite tur med alla våra ramträffar så hade vi kunnat bli ett lyckligare slut på vår saga...


Skånes Felicia Karlsson fick helt rätt en plats i årets all star team. I varje match slet hon som ett djur, både offensivt och defensivt. Hon är en tävlingsmänniska utan dess like och att se hennes besvikelse efter kvartsfinalmatchen var grymt. Detta är en tjej som med rätt omgivning kan komma hur långt som helst. Det ska bli spännande att följa dig Felicia och lycka till med dina kommande val=)


Kvist vilar upp sig i vårt gemensamma allrum.


Johanna Nilsson gillade min sovplats mer än sin egen;) Emmas säng var också populär och frågan är om det var lugnet i vårt ledarrum eller oss tränare som de uppskattade...;)


Jag hade x antal sådana här bilder på min kamera. Bevan roade sig med att prova diverse inställningar och enligt mitt tycke så blev detta vinnaren;)

Hennes röst ekar dessutom fortfarande i mitt huvud: "Alexander kyckling, mästare i cykling..."


My: Ni kan väl komma till mig på spelkväll?
Det var många som nappade och spenderade därmed kvällen på Mys madrass...


Som avslutning på detta äventyr samlades hela laget utanför skolan för att skjuta upp en raket.

För min del har detta varit en ny erfarenhet och det har gett mig minnen som jag kommer att bära med mig för livet. Jag har lärt känna många nya människor som jag har upplevt både glädje och sorg med. Det kändes lite ledsamt att skiljas från alla, men jag är ganska övertygad om att jag kommer att träffa på många av tjejerna igen. Inte minst i en närkamp nere i sarghörnan...


Kommentarer
Postat av: bevan

jag håller med den bilden var fantastiskt fin! skönt att höra att du inte glömt mig och min röst, blir väldigt rörd !;)

2010-01-11 @ 18:27:29
Postat av: Emelie Ohlsson

Till Bevan: Glöm inte att du har lovat att sjunga en annan bit för mig också...;) Och du, du är för evigt ihågkommen;)

Postat av: bevan

shiiiiiiit vad sent jag svarar nu men jaja, tanken som räknas! ja jag ska sjunga för dig nästa gång vi ses! blir det bra? du har ju faktiskt annars emmas mobil du kan lyssna på hon har ju en inspelning!;)

ja jag menar väl de, ingen glömmer bevan!

2010-01-19 @ 21:50:36
Postat av: Emelie Ohlsson

Det ser jag fram emot Bevan! Jag hoppas att vi ses snart då=) Inspelningen på Emmas mobil var ju så otydlig, kunde ju inte höra att det var du...;)

2010-01-20 @ 07:30:41
URL: http://guldemlan.blogg.se/
Postat av: bevan

ja men det gör vi säkert, ska ställa mig mitt i planen innan du har match och sjunga en sång för emelie ! =)

2010-01-24 @ 12:19:23
Postat av: Emelie Ohlsson

Härligt, jag kommer bli så rörd;)

2010-01-26 @ 14:24:12
URL: http://guldemlan.blogg.se/
Postat av: bevan

såhär ett år senare, är detta fortfarande mitt favorit inlägg!

2011-08-07 @ 21:35:05
Postat av: Emelie Ohlsson

Haha, du är för go Bevis :)

2011-08-08 @ 06:20:30
URL: http://guldemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback