FBC Engelholm - Olofström 5-8

Sista seriematchen för den här säsongen slutade inte riktigt som vi hade hoppats på. Olofström är dock ett bra lag med många individuellt duktiga spelare och resultatet kändes fullt rättvist. De är vassa i slottet och de är duktiga på att båga från fickorna. Som väntat blev det en ganska tuff drabbning med mycket närkampsspel.

Det var en lite speciell match, på många sätt och vis. Vår tränare från i fjol, Andreas Lindmark, är numera i Olofström. Även om jag var skadad stora delar av den tiden som vi hade honom så tyckte jag om honom och hans ideér. En ny säsong med honom som coach hade jag inte tackat nej till. Även förra Engelholmsspelaren Veronica "Virre" Persson spelade i motståndarlaget och det var väldigt roligt att träffa henne igen. Vi har inte setts sedan jag och Maria var och kollade på 
hennes fotbollsmatch i somras och det hade ju hänt en hel del sedan dess...

Matchens plus: Amanda Pommer och Matilda Kvist

Nu återstår det bara en match för denna säsong, DM-finalen mot Södra Dal den 8 mars. Ett guld hade glimrat fint runt våra halsar.


Kommentarer
Postat av: Roger Nielsen

Klart ni får ta det! Det unnar jag dig, Elina och Amanda framförallt Frågan är bara hur du ska kunna fördriva tiden nu, när innebandyn tar slut?

Du kan ju inte bara ut och springa hela tiden.

2010-03-01 @ 19:17:16
Postat av: Emelie Ohlsson

Till Roger: Det är inga problem, nu drar ju fotbollen igång ordentligt;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback