Spelkväll utan spel...

Söndagen var en ganska trött historia. Efter en lång och sen lördagsnatt får dagen efter ofta lida. Jag, lillebror och Lisen stack dock iväg vid lunch för att leta julgran. Det gick ganska smärtfritt och på ställe nummer två hittade vi vad vi sökte. Jag som ska ha min på balkongen fixade till allt direkt och nu står den och lyser upp i vintermörkret, mysigt!



På eftermiddagen begav jag mig iväg till Åstorp. Jag hade blivit bjuden på spelkväll till Klitte, men något spel såg jag inte röken av... Å andra sidan gjorde det inte mig så mycket eftersom jag inte är jätte förtjust i det här med sällskapsspel (det tror jag att både Sofia och Elina kan skriva under på;) Jag och Jull hamnade i köket för pepparkaksbak. Vi ville givetvis involvera så många som möjligt och delade därför upp arbetsupgifterna: En fick knåda degen, en kavlade, en tryckte figurer, en la upp dem på plåtarna och en ansvarade för ugnen. Fem personer till två plåtar, rekord?! =) Ju fler kockar desto sämre soppa... Det stämde in ganska bra och det var nu som jag insåg varför jag brukar köpa färdiga pepparkakor istället för att göra egna. Hur man kan misslyckas med en färdigköpt deg kan också diskuteras... Det blev några riktigt tjocka kakor och ja, jag nöjde mig med en. Vissa föredrog till och med den råa degen...

Jag passar härmed på att tacka för att jag fick komma, att skratta förlänger livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback