I hemkunskapssalen - Julmys tillsammans med laget

Gårdagens träning ställdes in och ersattes istället av några timmar i köket. Jag och Elina träffades efter jobb för att inhandla ingredienser till det julgodis vi skulle baka. Vår tid var begränsad så allt gick i rappet. Vi småsprang med våra kundvagnar och ju fler saker vi stoppade i den desto oroligare blev vi över att budgeten skulle spricka. Jag hade med mig en rabattcheck och även om den bara var på 5% så förlitade vi oss ganska mycket på den... Någon tid för överslagsräkning hade vi inte utan när vi kom fram till kassan fick vi istället rada upp varorna i rangordning efter vad som vi ansåg vara viktigast. När vi insåg att vi hade gott om pengar över tog Elina till löpsteget och hämtade lite lussebullar. Att övriga kunder fick vänta brydde hon sig inte om;)


Kvist och Tess


TP och Sofie


Stephie


Elina, Sofia och Glebe


Smarrigt=) 


Linnea var en hejare i köket! Hon och jag bildade ett team som skulle göra honungsrostade mandlar med apelsinsmak. Jag måste faktiskt säga att vi var grymma tillsammans för av dessa ingredienser lyckades vi få fram mandlar med kycklingsmak... De var outstanding (och då inte som det godaste godiset;)


Madde och Pommes




Här jobbas det för fullt


Knäckbak






Mandel 1 visar upp vårt mästerverk. Mandel 2 (=jag) står och diskar. Mandel 3 (=Kvist) fångdes tyvärr inte på denna bild...




Våra fina mästerverk


Rocky Road, knäckrutor, honungsrostade mandlar, knäck samt nougatrutor.


Kvällen avslutades med julklappsspel och med så många tävlingsmänniskor på samma plats så blev det dragkamp om det mesta=)

Det var en väldigt lyckad kväll och skratten ekar fortfarande. Vad gör man med denna skitiga kökshandduk? =)

Kommentarer
Postat av: Elina

Uppenbarligen kastar den ;) Å duken då?!

2010-12-03 @ 20:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback