FBC Engelholm - Södra Dal 6-4

En jul utan köttbullar, en sommar utan sol och shopping utan inköp. Det är ungefär som Engelholm utan tre poäng. Igår bröt vi vår långa förlustsvit och när slutsignalen ljöd var det ÄNTLIGEN vi som fick jubla högst. Vi har haft ett långt uppehåll där vi har kämpat tillsammans. Väggen lång har satt skräck i våra träningar och det är något som vi alla gör allt för att slippa... Det har i alla fall gett resultat för i denna match gav vi allt i löpningarna, gick respektlöst in i närkamperna och jobbade helt enkelt 100% för varandra. Dessa tre poäng inkasserade vi om ett lag och jag kan inte säga annat än att jag är stolt över vår insats. Vi har legat ner i ett par månader och att resa sig upp efter så lång tid är starkt!  

Matchens plus = laget

Just nu är det många som jobbar för att vi ska ha det så bra som möjligt. Mat efter träningar, middag på bortamatcherna och igår hade pappa Pommer och Jönsson lagat god köttfärssås. Det är prima insatser som är guld värt, tack!

På tisdag är det Warberg som står för motståndet och då önskar jag mig tre poäng i en för tidig julklapp. Jag hoppas att tomten låter min önskning gå i uppfyllelse!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Härligt tjejer!

2010-12-19 @ 21:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback