En hemsk torsdagsmorgon!

Skärtorsdag innebar att vi bara hade fyra timmars arbetsdag. Jag ville få ut så mycket som möjligt av dagen och därför valde jag att ta bussen redan vid klockan 5 på morgonen så att jag kunde åka hem tidigare. När jag kom till jobb så blev jag dock helt knäckt, jag hade inte med mig nyckeln... Som tur var kom jag in i själva byggnaden, men in till våra kontor var det givetvis låst. Jaha, det var bara till att sätta sig i trappan och vänta på att någon av mina kollegor skulle dyka upp. Sekunder blev till minuter och minuter blev till timmar. Jag somnade i trappan och vaknade inte förrän två av mina arbetskamrater väcke mig. Klockan var då 7.30 och jag hade alltså suttit där i två(!) timmar. Att jag hade åkt extra tidigt var därmed helt onödigt och jag fick snällt jobba till klockan 12 istället för att, som planerat, åka hem vid klockan 10. Jag har i alla fall lärt mig en läxa och hädanefter kommer jag att kolla mer än en gång att jag har med mig alla nycklar som jag behöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback