Jönköping - FBC Engelholm 2-1

Att släppa in två mål i en match känns klart godkänt och det bör man dessutom få tre poäng för. Idag hade vi dock siktet fel inställt och även om vi skapade mängder med farliga målchanser så ville helt enkelt inte bollen in. Frustrerande... Vi höll våra positioner bra och trots att Jönköping hade en hel del boll så tyckte jag att vi hade ganska bra koll på dem. För oss som har haft några tunga år i elitserien (där vi har gett vår målvakt ryggskott efter alla bollar som hon har varit tvungen att plocka ut från målet) så känns det väldigt skönt att det numera inte är i försvarszon som vi förlorarar matchen. För varje minut vi spelar så närmar sig dessutom den berömda ketchupeffekten och jag tror att korken ryker på lördag...

Något som jag tyckte att vi gjorde extra bra var att vi var grymma på att täcka skott. Som Chelle hade sagt: Flamingos ska inte finnas på en innebandyplan...;)

Uddamålsförluster svider


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tyckte vi slängde oss och täckte galet mycket, chelle har kanske lärt oss ett och annat :D

Postat av: Anonym

Det är ni som kämpat för att bli bättre tjejer, ta inte äran bort från er själva

2009-09-28 @ 08:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback