Måndagens träning

Igår stod träningslära på schemat. Jag och Elina hade fått i uppdrag att sätta samman ett veckoschema där vi specificerade vår kost och träning. Mina veckor varierar ganska mycket och jag bygger upp mina pass beroende på hur kroppen känns. De veckor när kroppen känner sig pigg blir det tyngre och lite mer träning och de veckor där den skriker efter vila blir det mer rehabinspirerande pass. 

För att underlätta för mig själv så utgick jag från föregående veckas program. De flesta tyckte att vi levde stressigt och jag säger faktiskt inte emot själv. Att gå upp klockan 5 på morgonen och i stort sett inte komma hem förrän vid 21.30 på kvällen är inte alltid en höjdare.

När jag skrev mitt personliga schema så blev det svart på vitt hur mycket tid jag verkligen lägger på varje del. Varje vecka jobbar jag 40 timmar, pendlar med buss 10 timmar och har innebandy 15 timmar (vid bortamatcher blir det ännu fler timmar). Tiden jag lägger ner på mina individuella träningspass varierar, men det kan vara alltifrån 4-7 timmar per vecka. I genomsnitt blir det 56 timmars sömn och totalt är nu 128 av veckans 168 timmar uppbokade. På de återstående 40 timmarna blir det 5,7 timmar över per dag (givetvis mindre på vardagarna och mer på helgerna, men jag gör en förenkling) där 1,5 timme går åt till frukost m.m. på morgonen, 1 timme går åt till att äta mellan jobb och träning och 1 timme går åt till att duscha mellan träning och läggdags. När detta är avräknat har jag 2,2 timmar kvar per dag att fördela ut på övriga sysslor (=städa, diska, tvätta, handla, umgås med familj/vänner) Att jag har en mamma som ibland servar mig med lagad mat tas tacksamt emot=)

Att jag skulle ha ett inrutat schema? Det är ett måste annars hade jag aldrig fått ihop mina dagar...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback