Fredagen är veckans bästa dag

Direkt efter jobb så begav jag mig till Bahnhofs afterwork. Jag, Elina, Madde och Carro hade bestämt oss för att sluta upp där för att umgås och snacka strunt. Det var första gången som jag var på detta och jag måste säga att det verkligen gynnar med att man får plocka fritt från deras buffé. Jag beställde ett glas juice för 20 kr och sen åt jag tills jag blev mätt. Mycket bättre än så kan det ju inte bli! Det blev ett bra slut på veckan och en bra start på helgen=)

Efter några timmar åkte vi därifrån. Elinas kvällsprojekt var att ta ut sina linser. Jag följde med henne hem och under tiden som hon höll på att försöka få ut dem (vilket var ungefär 20 minuter...) så tog jag mig en välbehövlig vilopaus i soffan. Vid flera tillfällen försökte jag att få kontakt med Elina, men hon var så koncentrerad på sina ögon så det gick inte att få ett vettigt ord från henne (jo jag vet att detta var din första dag med linser;). När hon äntligen hade fått ut vad hon skulle och läst beskrivningen för tionde gången (förlåt, men det var bara så kul när du skulle kontrollera så att du inte hade glömt något;) så åkte vi till ICA. Jag och Elina hade nämligen tänkt fortsätta kvällen i sann fredagsanda med lite onyttigheter samt Idol. Vår slutdestination blev min lägenhet. Jag hann inte mer än innanför dörrarna förrän jag började leta efter min mobil. Jag hittade inte den någonstans, panik! Var hade jag lagt den? Tänk om jag hade glömt den på ICA... Vår första tanke var att den låg kvar i bilen, men där letade jag utan resultat. Efter lite detektivarbete av Elinas mamma så fick jag reda på att den låg kvar i Elinas lägenhet. Hur kunde jag glömma den där? Jag som alltid kollar så jag har den med mig... Jag kunde givetvis inte vänta med att hämta den utan jag satte mig direkt på cykeln. Och där, på Elinas byrå, låg den så fint. Äntligen hade vi återförenats;)

När jag kom hem igen hade Elina fullt upp med att rulla chokladbollar. Sist vi gjorde sådana blev de inte särskilt lyckade då jag trodde att det det gick lika bra att göra dem på flytande margarin som på vanligt... Det är dock inget som jag kan rekommendera! Ikväll gick vi istället efter grundreceptet och de blev faktiskt väldigt goda! Efteråt såg Elina dessutom ut på samma sätt som man som 5-åring gjorde efter en praktikplats i köket, choklad i hela ansiktet...;)



Elina och Carro


Madde och jag





Lite klädombyte så var vi redo för en kväll i soffan. Jag ser sjukt sliten ut och jag tänkte inte påstå motsatsen. En hel veckas "måsten" tar på krafterna...

Kommentarer
Postat av: Elina

Tack för en underbart mysig och härlig fredag :) Love love<3

2009-11-14 @ 16:20:13
Postat av: Chelle

Vilka pinglor.... men ditt träningsställ??? Är det Fylkings?

2009-11-15 @ 12:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback