Är det tävling så är det...

Ikväll hade jag sett fram emot att kolla DM-matchen mellan FBC Engelholms lag, D2 och D23. Jag väntade mig en tuff tillställning där båda lagen skulle ge allt för en seger. Tänk så fel jag hade... Det var lamt och tävlingsnerven verkade saknas. Närkamperna var lätträknade och spelarna behandlade nästan varandra som porslinsdockor. När de båda lagen i paus dessutom gick in i samma omklädningsrum så fick jag nog. Att offra mer av min söndagkväll på detta hade jag ingen lust med och det var en besviken FBC:are som lämande arenan...


Kommentarer
Postat av: Publik

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv...

2009-11-23 @ 07:50:40
Postat av: Emma W

Nej och vi spelare håller med! Men frågan är vad ledarna tänker! Alla spelare är oxå missnöjda.....

2009-11-23 @ 11:21:22
Postat av: Publik

Kanske att vi INOM föreningen ska visa att vi kan samarbeta och hålla ihop trots konkurrens om platserna...om jag inte missminner mig så har Emlan själv sagt(här på bloggen)att man förtjänar sin plats. Jag trodde det handlade om hur bra man själv vill bli och vilket arbete man är beredd att göra för att bli just bättre spelare och visa det på planen? Tror faktiskt inte att ALLA spelare är missnöjda utan bara en vinkling ni vill att de ska ha för att det passar er, ni ska ju föregå med gott exempel för de andra, tycker ni att ni gör det när ni bestämmer vad andra ska tycka och tänka? Har du verkligen frågat ALLA Emma? Åsikter har alla och ska få ha men sluta påstå att alla tycker likadant som er...snyggt mål förresten Emma! Du kanske snart har förtjänat nytt förtroende i D1 om det fortfarande är det du strävar efter?

2009-11-23 @ 13:30:58
Postat av: Emelie Ohlsson

Det här väckte tydligen känslor hos en del... Jag skrev bara hur JAG från läktaren uppfattade matchen. Allt som står på min blogg är mina ord och mina åsikter, ingen annans. Att övriga åskådare tyckte som mig har jag aldrig påstått. Det finns säkerligen lika många åsikter om matchen som det fanns personer i hallen. Diskussionen om att förtjäna sin plats tänker jag inte ens kommentera för det har ingenting att göra med det som jag skrev i inlägget. Jag vet att alla spelare förtjänar sin plats på sitt sätt och vem som får spela eller inte tänker jag inte lägga mig i, så insatt är jag inte i de två lagen.



Som sagt, smaken är som baken och jag förväntar mig inte att folk ska tycka likadant som mig. Det hade dock varit trevligt om "Publik" hade vågat stå för sin åsikt lika mycket som jag och Emma stod för våra!

Postat av: Marre

Låt alla människor ha sina egna åsikter!! Jag håller med er Emelie och Emma. Att byta om tillsammans är väl inget man ska bry sig om, men det kändes tillgjort och det blir inte som en match när man går igenom en massa regler som inte får förekomma osv. Alla har sina spelstilar, är det match så är det match och då ska man inte springa runder och tänka på vad man får och inte får göra. Det kändes inte som en match igår.. Tyvärr..

2009-11-23 @ 18:38:39
Postat av: larsw

Hej!

Kanon bra skrivet Emlan.Synd att du inte såg tredje perioden för då blev det bättre spel och även viss "fight".Jag tycker precis som många andra(dock inte alla)att situationen blir märklig när två lag i samma förening skall träna ihop och sen spela i samma serie!!Att man sen möttes i Skånemästerskapets 8-dels final kan man inte hjälpa.Lycka till i kvarten mpt Södra Dal.

2009-11-25 @ 13:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback