Allt för kunden

Gårdagens arbetsdag blev som ett långt maratonrace. Ett av mina ansvar är att få in materialet från det företag som jag hjälper med bokföringen varje månad. Enda sedan i tisdags hade jag ringt och tjajat på att få in det så att jag kunde få klart allt innan månadens deklaration skulle skickas in. Kunden lovade att han skulle dyka upp på torsdagen, men när klockan var 16 hade han fortfarande inte kommit. Jag kände stressen komma krypande och eftersom jag själv är en riktig planerare så kan jag lätt störa mig på folk som inte håller tider. Jag provade att ringa flera gånger, men utan någon större framgång. Till slut skickade jag iväg ett mejl:

"Jag vore tacksam om du kan komma in med materialet snarast så att jag kan få klart allt innan deklarationen ska skickas iväg. Jag kommer att vara på byrån från 7.20 imorgon."

På fredagen kom jag till jobb redan 6.45 och när klockan var 7.20 så ringde det på dörren. Jag tror faktiskt att han hade lite dåligt samvete för att han inte hade kommit dagen innan... Det bör han i och för sig ha för jag såg direkt hur min lördag skulle behöva användas till att jobba. Som tur var hade jag inget planerat under fredagkvällen och därför satt jag kvar och jobbade istället så att jag skulle slippa behöva åka dit idag. Jag kom dock inte hem förrän klockan var 21.30 och då var det inte mycket med mig. Att jobba 13.5 timme och bara ta 1/2 timmes lunch är inget jag kan rekommendera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback