Klara färdiga spring

Igår drog säsong 2009/2010 igång och inte helt oväntat så blev det fystester. Cooper, spänst, snabbhet, bål- och armstyrka. Personligen så är jag faktiskt nöjd med alla mina prestationer. Sett till att jag tog mina första stapplande joggingsteg för två månader sedan så kan jag inte begära ett bättre resultat än vad jag fick. Spänsthoppen var jag dock mest överraskad av. Jag var inställd på att jag skulle vara totalt värdelös på det eftersom det är normalt efter en korsbandsoperation. Riktigt så dålig var jag ju då inte utan jag var riktigt bra, hoppade till och med längst. Det var verkligen ett skönt formbesked! När vi sen gick över till snabbhetstestet så sa det stopp. Jag gjorde ett försök, men mitt knä var okontrollerat samtidigt som jag inte kunde förflytta det lika snabbt som mitt friska. Testerna avslutades med bål- och armstyrka. Där var jag inte lika förvånad över mitt resultat då jag hade ganska bra koll på vilken nivå som jag låg på. Idag kan jag ju dock säga att det känns i kroppen att man körde på max. Mitt knä har tagit det bra och det är väl främst i rygg och framsida lår som det känns lite tungt. 

Nu är det snart tid för nästa pass...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback