Slå tärning

De senaste åren är vi ett tjejgäng som har haft tradition att spela julklappsspel. Detta planerades in även denna jul och nu hade turen, för att styra upp det hela, kommit till mig. Vid lunchtid dök Jennie upp hemma hos mig och vi fick efterlängtad kvalitétstid med varandra. Eftersom hon har jobbat i Amsterdam sedan i i somras så fanns det en hel del som skulle uppdateras. Under tiden passade vi på att baka en saffranskaka och jag måste säga att den gjordes med omsorg. Vi höll nästan på i tre timmar och delade samtidigt med oss av diverse tips till varandra. Jennie med sin kavelersättare och jag med mitt bakplåtspapper=) När kakan var klar kände vi oss i alla fall nöjda, men att provsmaka fick vi vänta med tills gästerna kom.  

När klockan började närma sig 17 begav vi oss ut i vintervädret för att möta upp övriga och inleda med en middag på restaurang. Det var beslutsångest hos både den ena och den andra, men till sist hade alla äntligen bestämt sig för vad de ville ha. När vi var mätta i magen fortsatte vi hem till mig där själva huvudaktiviteten skulle gå av stapeln. Överlag gick spelet lugnare till denna gång jämfört med tidgiare år. Jag vet dock inte om det var för att vi hade mindre attraktiva paket eller om vi kanske har vuxit till oss. Å andra sidan blir man nog aldrig för gammal för att riva och slita i paket...;)

Kvällens lärdom: Det var inga som helst problem att ha elva personer i min lägenhet och till en annan gång vet jag att jag kan öka på det antalet ganska mycket=)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback