En kaotisk morgon

När pappa och jag är i köket tillsammans så händer det alltid något oväntat. Denna morgon var inget undantag och när pappa höll på att plocka undan disken så råkade han slå sönder tre stycken glas. Det var glasskärvor överallt och från hans finger forsade det blod. Jag började tejpa det, men plötsligt så blev jag helt kallsvettig samtidigt som jag kände mig svimfärdig. Jag fick lägga mig ner på golvet med benen rakt upp i vädret medan pappa fick stå kvar med sin hand i högläge. Det såg nog ganska komiskt ut och inte minst att det var jag som reagerade så känsligt och inte pappa som var skadad. Tidigare har blod aldrig berört mig något vidare, utan det har konstigt nog kommit först nu när jag har skadat mitt knä. Efter några minuter hade jag samlat mig och kunde då fortsätta omplåstringen. När vi sen hade städat undan all röra så kunde vi äntligen sätta oss ner för att äta lite frukost...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback