14 dagar kvar

Om två veckor är dagen med stort "D" kommen. Sedan den 1 maj har vi alla längtat efter den där speciella lördagen. Under drygt fyra månaders tid har vi avverkat den ena milen efter den andra, lyft en himla massa skrot samtidigt som det har runnit floder med svett från våra kroppar. Våra vänner har haft grillkvällar på stranden, varit på after-beach, tagit en fika på uteserveringarna och mest haft allmänt sköna kvällar. Skillnaden mellan oss och dem är dock att de inte kommer att få uppleva det som vi ska göra den 20 september, SERIEPREMIÄR! Jag kan redan nu känna känslan när vi stiger av bussen i Ö-vik. Den nervösa, men förväntansfulla stämningen i omklädningsrummet, Anna som inte kan bestämma vilket hårband hon ska ha på sig, jag som lägger upp mina matchtillbehör i en fin hög, Scott som smaskar på en risi frutti, Linda som tar några dansmoves, Emma som trycker ner sin fruktsallad, Madde som är försjunken i sitt eget, Ursin som hasar ner byxorna långt ner på höfterna, My som fixar frillan, Tina som bjuder på sig själv, Maria som tar av "äggmössan", Becca som rufsar till håret, och ja listan kan göras lång. Oavsett hur alla laddar så kommer vi ha en gemensam känsla: "Äntligen är det dax!"

Kommentarer
Postat av: Linda

Najs....jag har också nedräkning både till seriepremiären till en säsong som jag tror kommer bli toppen men också till samma dag som jag kommer bli ett år äldre. Men jag ser ljust på det med :) kram kram

2008-09-06 @ 17:04:20
Postat av: Emma

Fan vad bra skrivet.. kul idé och du pricka helt rätt på vad personerna gör.. bra speglat... "En stund innan match i FBC:s omkläddningsrum ser ut..." precis som skrivit =).

2008-09-06 @ 22:55:12
Postat av: nelle

haha du är för söt! jag kommer helt klart trycka en risifrutti!! ;D och maria kommer ta av sig äggmössan! hahahhaaha! ses på måndag! puss <3

2008-09-07 @ 03:00:30
Postat av: gunny : )

jag fick en sådan konstig känsl i magen, . du vet som när man ska berätta för någon att man tycker om personen, rösten börjar darra. jag har verkligen gåshud nu. kan inte förstå att MIN dröm faktiskt har slagit in , och att nu börjar det långa äventyret. jag längtar verkligen , och tack för att du är du : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback