FBC - Balrog 3-12

Hallen är nersläckt och vi har ställt upp oss för inspringning. Lillbrorsans introlåt sätts på och redan efter den första tonen har jag rysningar längs hela ryggraden. Jag står längst fram med den blåa lagkaptensbindeln på armen samtidigt som adrenalinet pumpar för fullt.

Det var så otroligt mäktigt och jag kan väl inte säga mer än att det var en väldigt stolt storasyster som sprang in=) Till dagens match saknades tyvärr vår kapten Caroline Böcker då hon var på konferens med jobbet. Emma Wahlström var inte heller med då hon oturligt stukade foten på torsdagens träning.

Vi inledde matchen bra och tog även ledningen med 1-0. Hela första perioden spelade vi precis som vi skulle göra och det hade inte varit orättvist om vi hade fått in någon mer kasse. Andra och tredje perioden finns det inte mycket att säga om mer än att vi gjorde precis så som vi inte skulle. Det mesta går emot oss och vi var dessutom alldeles för veka i vårt eget slott. Stockholmarna tilläts stå helt utan markering och kunde därför lätt sikta in sina skott. Precis som förra helgen tycker jag att siffrorna springer iväg lite väl långt (fast om vi inte kan hålla våra positioner och markeringar så får vi skylla oss lite själva) och det kändes faktiskt inte som att vi var så dåliga som resultatet visade (Inget mot förlusten, Balrog var bra!) Det finns dock mycket att jobba på och försvaret känns prio ett då vi på de inledande matcherna har läckt som ett soll. Offensivt känns det däremot bättre då vi emellanåt bjuder på riktigt fina kombinationer. Vissa gånger är dessutom målchanserna värt ett bättre öde än en målvaktsrädning...

Nu är det bara till att ta nya tag och fokusera på morgondagens drabbning mot gotländska Endre. Våra två spelsätt tror jag kommer att resultera i ett ganska hårt spel och jag hoppas innerligt att vi får domare som sätter en bra nivå och inte blåser sönder matchen (vi är inga porslinsdockor...)

Söndag 27/9 klockan 13.00: FBC - Endre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback