En tung premiärhelg

Vårt hopp om att få en bra start på serien infriades inte då vi åkte på stryk i båda matcherna. Laddningen inför lördagens match mot Ö-vik kändes bra och när vi släckte ner omklädningsrummet och satte på introt så kom ståpälsen direkt. Det var ett känslosamt ögonblick där jag tror att de flesta kände sig redo för att gå ut på plan. Tyvärr fick vi inte vårt spel att stämma och vid ett flertal tillfällen blev vi väldigt långa i laget. Vi backar lyfte inte upp i pressen och vid vår grunduppställning hamnade forwards lite för högt upp i banan. Detta öppnade för Ö-vik och de var inte sena på att ta tillvara på de chanserna. De var lite av bågarnas lag och vid ett flertal tillfällen spelade de ner bollen djupt i vårt vänsterhörn för att därefter påbörja de så lyckosamma bågarna. Matchen slutade 9-4.

Söndagens drabbning mot IKSU var stundtals bättre än vad resultatet (12-1) avslöjar. Om jag gör en jämförelse med förra säsongen så var det ett mer initiativrikt Engelholm igår. Tidigare möten med detta lag har vi knappt tillåtits ha bollen inom laget, men nu lyckades vi komma till en del giftiga avslut. Förlusten finns det inte mycket att säga om utan mister man koncentrationen minsta lilla tiondel så smäller det. IKSU är experter på att bilda de berömda trianglarna och när de väl börjar röra sig efter sina förbestämda mönster är det inte lätt att hänga med!

Min egen insats är jag inte särskilt nöjd med. Att jag har missat en del pga min ljumske märktes ganska tydligt och att jag dessutom bara har spelat träningsmatcher mot samre motstånd märktes ännu tydligare. Förhoppningsvis har kroppen kommit in i det tempo som krävs så att jag slipper springa runt som en yr höna nästa helg... Då är det hemmapremiär mot Balrog och Endre.

Under lördagskvällen passade vi på att följa Ängelholms grönvita lag. Rögle tog som bekant emot Färjestaden och vi tryckte in oss på ett av våra hotellrum för att se matchen. Jag är väl egentligen ingen hockeyfantast (främst för att det är ganska uttjatat att läsa om dem varenda dag i HD/NST då de tar upp ca 80 % av sportsidorna...) men jag måste erkänna att det var en ganska rolig match att se. Nedan jublas det efter ett av Rögles mål=)



Jag, Scott, Johanna, Maria och Madde hade bokat flyg hem då vi var tvungna att komma iväg till dagens arbete. Eftersom det var tight om tid mellan matchen och första flyget så hann vi inte fixa något att äta (det fanns en liten cafeteria i Umeå, men efter matchen så ville vi alla ha varm mat och den var tydligen slut). När vi mellanlandade på Arlanda stack vi och handlade direkt. När vi hade suttit och ätit ett tag så konstaterade vi att det kanske var bäst att vi gick till gaten då tiden började rinna iväg. Vi tog med oss det som var kvar och började gå mot insläppet när vi hörde utropet i högtalaren:

- Nu 'är det sista utropet för er som ska med flyget till Ängelholm

Vi tog direkt till löpsteget och hann i sista sekund fram till disken. Den sista biten mat tryckte jag in i munnen precis innan jag steg på planet och givetvis satt alla andra passagerare redan där och väntade på att vi skulle sätta oss...

NOTERBART:
* Signerat Emlan; min text inför helgens premiär finns att läsa på 
fbce.se
* På två matcher har vi lyckats samla på oss 18 utvisningsminuter (enbart tvåor) 
* Allt omkring matcherna har varit kanon. Bra hotell, god mat, tillgång till sjukgymnast och fixad transport till oss som skulle flyga. Beröm ska ges när det förtjänas och denna gång hade herr Karlberg en stor del i det hela!
* Jag och Linda var ute på en väldigt väldigt lång promenad och jag tror att båda två tyckte att det kändes skönt att få bolla tankar och idéer med varandra. Jag uppskattar att du litar på mig och jag uppskattar att du är en så bra lyssnare!
* Scott hade en beundrare på planet och under den timmeslånga restiden var han inte tyst någon längre stund..;)
* På lördagen fyllde Linda 30 år, vilket firades med tårta och paket. GRATTIS=)!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vi har spelat och känt varandra länge men aldrig trodde jag att vi skulle kunna vara så öppna mot varandra. Kändes skönt att kunna prata med dig och du ska veta att jag uppskattar dig också, otroligt mycket.

kram kram

Postat av: cornelia

hahahahaha och han hade ätit fett mycket vitlök!!! :D

2008-09-22 @ 22:28:56
Postat av: Emma

Det är faktiskt värt att nämna mig i inlägget oxå.... värt att notera är att av dem 18 utv minuterna under helgen har jag inte tagit en endaste minut! vilket du hade tippat att jag skulle vara den första som gjorde! :)

2008-09-22 @ 22:57:06
Postat av: Jennifer

Härlig bild =)

2008-09-23 @ 01:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback