Äventyret har börjat

- Alla nya kan ställa sig i ett led med den äldsta först. Ni gamla kan gå in och ta era platser och om någon av er vill byta till en av de lediga så är det äldst som väljer först.

Det här med vilken plats i bussen man har är väldigt viktigt. Genom alla år har jag haft samma säte; på vänster sida ganska långt bak. Jag har perfekt syn till TV:n, men ändå inte så bra så att jag riskerar att få sällskap när en sevärd film sätts på...;) Till denna resa är även kvartetten fulländad (Marika är långtidsskadad, men har följt med som supporter). Scott sitter precis ovanför ingången i mitten på bussen, Emma sitter mittemot, Marika bakom Scott och jag mittemot Marika. Tänk så många historier vi har hunnit dra för varandra på dessa resor...=) 

I Nyköping stannde vi på lunchstopp och det var inte många som kunde gå förbi det stora godislandet utan att köpa något. Eller Carro var ju tvungen eftersom hon och Marika har ett vad, men i övrigt föll nog de flesta för frestelsen. Linda, som fyller "tant" imorgon (30 år), visar att hon är några år äldre än oss andra genom att sitta och sticka i bussen;) Det är väl det enda ålderssyndromet på dig för i sinnet känns det som om du är på samma nivå som oss andra. Jag ska väl egentligen inte säga så mycket för jag har fått ta emot en hel del kommentarer om mina stödstrumpor. Fast helt ärligt tror jag bara att de andra är avundsjuka på att jag slipper svullna ben. Om inget annat så kommer Carro definitivt att köpa såna strumpor till nästa resa...;)!

Denna säsong kommer vi bo på hotell varenda resa, viktigt! Frukosten har vi sett fram emot länge och den svåra utmaningen kommer vara att äta lagom mycket så att vi inte blir för tunga i magen till matchen. Citat från en spelare:

- Det är bra att gå på toa innan match för då blir man lätt när man springer...

Det kan ju vara en idé, men sen finns det ju de som absolut INTE kan gå på toa och särskilt inte om det är bås... De har dock desto lättare att prata om sin problem än att lösa dem...;)

Vi beräknas vara framme vid 22 ikväll och är det någon som känner för att muntra upp mig med ett sms eller ett samtal så är det fritt fram=) Jag har all tid i världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback