En bra träningsvecka

Veckan har innehållit många bra träningspass. Försvarsspelet har satt sig allt mer och det känns som om vi börjar få kläm på hur vi ska jobba tillsammans. Chelle har repeterat vårt grundspel och det ser ut som om poletten äntligen har fallit på plats=) Vår femma har fungerat extra bra och inte nog med att vi har spikat igen bakåt så har vi lyckats etabla oss i anfallszon. Nu är vi på rätt väg! I torsdags hade vi gemensam träning med herrlaget och sett till oss damer så var det riktigt nyttigt. Trots att vi och herrarna inte möttes under spelets gång så höjde deras närvaro vårt tempo. När de spelade så smittade deras intensitet av sig på oss och när det sen blev vår tur så gick det undan=)

Bortsett från innebandyträningarna har jag även varit ute och sprungit innan jobb. Visst var det en aning segt när klockan ringde vid 5, men när jag väl kommit ut så var jag faktiskt pigg. Så pass bra känner jag nämligen mig själv så att jag vet att jag inte hade varit särskilt sugen på att köra ett individuellt pass efter en hel dags jobb. För min del är det alltså bättre att göra det direkt på morgonen. Jag trodde dock att jag skulle bli extra trött på eftermiddagen, men faktum var att jag kände mig mycket piggare. Att jag sen gick och la mig vid 21 på kvällen är en annan femma...;)

Veckans plus: Sara Bergström som gästspelade på onsdagens träning. Snacka om slöseri att en spelare i hennes kaliber inte är ombytt på våra matcher! Vad sägs om en spelande tränare=)?!

Veckans minus: Alla som prioriterar annat framför träningen. Vi vinner som ett lag och vi förlorar som ett lag. När du stannar hemma så är det dina medspelare som får lida, skärpning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback