Vad är en konferens i Riga mot att spela match? Inget!

Helgen som jag har fasat över väldigt länge börjar nu närma sig. På mitt nya jobb var det en sak som jag inte kunde påverka och det var den årliga konferensresan som de brukar göra. Vi åker tidigt imorgon bitti och kommer inte hem förrän på söndag kväll. Vi kommer att spendera dagarna i Riga (Lettland) där det blir allt ifrån skattekurser till nöje och fest. Anledningen till att jag inte ser fram emot detta är nog inte så svårt att räkna ut. Jag missar nämligen våra matcher mot Västerås och Täby. Ångesten har inte varit nådig och jag vill inget hellre än att stanna hemma. Det som känns värst är att jag tidigare har haft ett helgjobb, men som jag alltid har lyckats byta eller ta ledigt de helger som vi har spelat. När jag nu har fått ett måndag till fredag jobb så kommer jag helt plötsligt att missa två matcher pga arbetet. Varför skulle vi åka just detta datum=(? Spelschemat ligger ju dessutom på ett sätt som medför att vi är lediga flera helger och det hade varit så underbart om resan hade tajmats in med det. Den turen har jag ju dock inte haft... Jag kommer sitta på helspänn under den tiden som matcherna spelas och jag kommer inte ha lätt för att koncentrera mig på ekonomitermer just då. Pappa har lovat att live-rapportera till mig och min fokus kommer, i det skedet, att till 100% ligga på min telefon... Jag är övertygad om att ni kommer klara det galant tjejer, men man vill ju så gärna vara med och påverka. Bryta den där passningen, förstöra för motståndarna, servera sina medspelare, peppa sina lagkamrater och allt annat som en match innebär. Åh, vad jag kramar mina tummar för er!!!


Kommentarer
Postat av: Strellan

Tack för dina svar. Synd att du missar matcherna mot Täby & Västerås. Det är ju två av de matcherna där ni har störst chans att ta poäng. Med dig på plan är ni ju ett starkare lag så det är helt klart ett avbräck. Klä dig varmt, har känsla att det är rätt så kallt i Riga såhär års...

Postat av: Linda eller ska jag säga Dolly ;)

Jag kan inget annat säga än att jag kommer sakna dig vid min vänstra sida. Kommer sakna dig som attan, vad är en fralla utan underdel/överdel eller utan det goda pålägget ;) jag kommer fattas nåt i helgen. Det känns tungt men när helgen är över är det åter igen du och jag sida vid sida. Ingen och då menar jag ingen ska kunna ta sig förbi oss, vi kommer vara revanschsugna och motståndarna lär inte få det lätt i vårt slott.

kram

2008-10-22 @ 21:41:56
URL: http://lindaolof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback