KAIS Mora - FBC 6-2

Vilja, inställning, kamp och en vinnarinstinkt, ändå räckte det inte. Jag kan inte påstå att siffrorna speglar matchbilden. Vi krigade om varje boll och offrade oss för varandra. I två perioder var det jämt och hade inte Mora fått det tidiga målet, som de fick i tredje perioden, så tror jag att det hade varit en helt annorlunda avslutning. När Tove fick sitta fem minuter i utvisningsbåset så var det nog många som trodde att Mora skulle punktera matchen. Även denna gång lyckades vi hålla tätt och om inget annat så bådar det gott för fortsättningen. Toves kommentar efter utvisningen:

- Varför ge sig på berg när det finns småsten...

Vad hon sen menade med det vet jag inte för vi har väl inga sandkorn i vårt lag...;)

Givetvis kändes det tungt att inte få med sig några poäng hem, men sett till spelet så har vi tagit elefantkliv framåt. Att det sen skulle vara någon kris med våra inledande förluster tycker då inte jag. Serien har bara börjat och fem av de sex lag vi har mött gick till slutspel i fjol. Det kommer inte dröja länge förrän det lossnar för oss också.

Efter matchen blev jag intervjuad av Radio Kristianstad. Det var en ny erfarenhet och dessutom var det ganska svårt att komma med konkreta svar så tätt inpå en match. Standardfrågorna om hur det kändes duggade tätt:

- Hur kändes det att ta ledningen?
- Hur känns det efter förlusten?
- Hur känns det med en sån här tuff inledning på serien?

När intervjun var över hade jag inte så stor koll på vad jag hade svarat, men efter att ha hört lite på dagens radiosändning så friskades minnet upp. Det typiska är ju dock att man alltid kommer på i efterhand vad man skulle ha sagt istället...

Kommentarer
Postat av: Innebandy enligt mig /Ingrid

Ta med er andra perioden från Umeå! Bra jobb. Hoppas verkligen din kamp ger utdelning, du är grymt målmedveten... Kämpa på.

Postat av: Strellan

Hur skulle du svarat på frågorna i efterhand? nyfiken Vad tycker du om tvillingarna Hansson? Håller Sandra Fredriksson fortfarande landslagsklass?

2008-10-21 @ 20:58:09
URL: http://innebandy.blogg.se/
Postat av: Emelie Ohlsson

Strellan - Ett försök till att svara på dina frågor kommer här:



Vad tycker du om tvillingarna Hansson? Håller Sandra Fredriksson fortfarande landslagsklass?



- Om jag ska vara helt ärlig så har jag inte jätte stor koll på tvillingarna Hansson. När jag själv är på banan så lägger jag oftast inte märke till vem jag bryter bollen av eller vem som tunnlar mig. Ju mer jag fokuserar på motståndarna desto större respekt får jag för dem och det är anledningen till att jag inte funderar så mycket. Någon möjlighet att se sina konkurrenter spela finns det ju knappt heller eftersom det är så långa avstånd mellan oss samtidigt som inget TV-sänds. Är det någon spelare som jag dock reagerar på under matchens gång så är det målvakten. Angående din fråga om Sandra Fredriksson så agerade hon stabilt och bra. Jag tyckte att hon var duktig redan förra året och landslagsplatsen tror jag mycket väl att hon förtjänar. Det brukar sägas att en duktig målvakt gör halva laget och att Mora hade en så bra säsong i fjol har de säkerligen mycket henne att tacka för.



Hur skulle du svarat på frågorna i efterhand?

- På radiosvaren hade jag velat trycka lite extra på att serien är lång och bara har börjat. Det kommer att hända mycket innan denna säsong är slut samt att vi långt ifrån har accepterat vår sistaplats. Det var bara en liten del av intervjun som togs upp och jag hade faktiskt lite tur i att de hade utelämnat de svåraste frågorna samt mina ”sämsta” svar… Eftersom inte allt offentliggjordes så är det ju bara en liten del som jag behöver lägga till…;)

2008-10-22 @ 13:18:22
URL: http://guldemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback