Lägesrapport inför helgen

- Host, host, host

Denna vecka har gått i förkylningens tecken. På grund av det har träningarna tagit lite skada då mitt flås har varit mindre bra. Jag tror dock att det börjar ge med sig nu och jag hoppas att jag slipper det eviga hostandet under helgen. En på jobb gav mig ett tips:

- Jag har en jätte bra hostmedicin som man blir frisk av direkt.
- Jaha, men vad är det för någon då?
- Jag kan ta med lite till dig som du kan få. Ta den innan du lägger dig för där är morfin i så du blir väldigt trött...

- Ehh, nej tack!

Det var ju tur att man inte provade den. Med tanke på att vi ska möta Rönnby så hade det verkligen varit mindre lyckat. Jag och Scott har nämligen fått göra dopingtest både
en och två gånger i Västerås.

Till matcherna har det skett lite spelarbyten och det är några som inte kommer följa med. I gengäld dyker ett par spelare från vår division 2 trupp upp samtidigt som en nygammal spelare gör come-back. Herrlgets tränare Niklas "Chelle" Lauritsen ska coacha oss och jag är övertygad om att han sitter inne med några ess i rockärmen. Han har planerat och filat på det mesta och förhoppningsvis kommer det ge oss en skjuts i rätt riktning. Vi har dock fått vara med och bestämma en sak, vad vi ska äta i helgen. Vad vi bestämde oss för är inte så svårt att räkna ut:

- Köttbullar med potatis och sås.
- Vad vill ni ha efter matchen på söndag då? Ni får inte välja köttbullar igen...
- Nähä, men då tar vi pannbiff med potatismos och sås.


Som kan förstås är vi ett riktigt köttbullslag...;)

Lördag 8/11 kl.17.00: Rönnby - FBC Engelholm
Söndag 9/11 kl.14.30: Huddinge - FBC Engelholm

Kommentarer
Postat av: Elle

Lycka till tjejer!=) Tänkter på er! Kram E

2008-11-08 @ 00:36:16
Postat av: Janne

Jag är match-DJ i morgon och det blir show.



Vi kör RIKTIG lineup för båda lagen och det kommer att bli skoj att ha er här i Fagerstahallen.



//Match-DJ Janne

2008-11-08 @ 02:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback