Helgens matcher

Det har varit en helg som har innehållit både förtvivlan och glädje. Lördagen vill jag glömma fortare än kvickt och trots att våra två första perioder var bra så skuggas dem över av vår katastrofala avslutning. Vad som hände? Varning för ras... Att släppa in åtta mål på tolv minuter är inte okey. Varenda boll slank in och matchen som egentligen var jämn ger reslutatmässigt ett helt annat intryck. Nästa gång ska falukorvarna få känna på ett lag som står upp i 60 minuter för när vi gör det så är vi bra, riktigt bra.

Jag tycker dock att det är en enorm styrka att vi kunde resa oss från lördagens flopp och spela så bländande som vi gjorde idag. Det var många som visade vägen och många som fyllde upp sin plats på banan. Helt respektlöst gick vi ut och spelade precis så som vi skulle göra. Citat Karlberg: "Det är nästan så att man får en tår i ögat" Ja, igår kom de av en annan anledning, men idag är det av lycka. Att det står sju poäng i tabellen är så viktigt. Vi är givetvis fullt medvetna om att serien är lång och att det ska till mycket mer än det här för att vi ska nå dit vi vill, men idag är vi välförtjänta av att suga på den här karamellen. Det är dessutom så mycket lättare att jobba när det finns saker som går ens väg. DOCK, det är i motvind man ser vilka de verkliga vinnarna är. Vi föll, reste oss och blev drottningar. Njut, för det ska jag göra!

Signerat /En stolt nummer 3

Kommentarer
Postat av: Roligt

du nämner inget om ditt självmål haha .. hur såg det ut ?

2008-11-16 @ 21:55:00
Postat av: Emelie Ohlsson

Till "roligt": DU ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN TILL HALLEN FÖR ATT SE MATCHERNA LIVE! Jag skrev inget om mitt mål i rätt kasse som jag gjorde mot Rönnby heller... Det är en lagsport där vi släpper in mål tillsammans och där vi producerar mål tillsammans. Hur kan du ens tycka att det är "haha" med självmål? Känns inte som om du är en FBC-supporter i alla fall...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback