Glasklart i Malmö



I fredags var det tid för årets första julbord. Vi hade personalfest med jobb och direkt efter att vi hade slutat så begav vi oss iväg till Glasklart i Malmö. Fredrik Kempe, Three D och luftakrobaterna från Talang 2008 showade och de sistnämnda imponerade verkligen. Det var riktigt mäktigt att se deras nummer! När köttbullarna, prinskorvarna och gröten hade gjort oss mätta var det dans för fulla muggar. Vi fick chans att svänga våra lurviga och som vanligt gjorde vi det ordentligt. Vid 00.30 gick bussen till Helsingborg och där var det ett par stycken som passade på att fortsätta festandet. Själv tog jag bilen till Ängelholm och som tur var hade den mesta snön smällt bort. Vinterdäcken var i och för sig på, men det är tryggare att köra på en torr väg än en slaskig...

Kvällens viktigaste: På bussen hade vi en frågesport-tävling där jag och Veronica bildade ett lag. Frågorna om allmänbildning var inget som gynnade mig utan det blev lite som att tippa stryktipset, vi gissade=) Däremot var mattekluringarna desto roligare. Jag har alltid gillat den sortens uppgifter, och så även denna gång. På den delen hade vi rätt på det mesta och i kombination med att vi chansade rätt på några av de första nyhetsfrågornafrågorna så kammade vi hem första priset. För en tävlingsmänniska kunde inte kvällen ha börjat bättre...;)!

Komplimanger är alltid trevligt att få, inte minst när de kommer från oväntade håll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback