Teamdag inför fotbollssäsongen

Dagens direktiv:
Bimpos: Tofsar, högklackat, mycket smink, strumpbyxor, liten handväska, hund
Raggare: Tofflor, rutig skjorta, kam, häng, bakåt slickat hår, jeans

Igår hade vi inplanerat en heldag med fotbollslaget. Vad som skulle hända var det ingen mer än aktivitetsfixaren Frida N som visste. På förhand hade vi blivit indelade i två lag, raggare repektive bimbos. Jag tillhörde då den senare gruppen, fanns det någon eftertanke på var du placerade vem eller...;)?! Givetvis skulle kläderna visa vilken grupp man tillhörde och det var väl ingen jätte vacker syn direkt... Vi bimbos kände oss en aning slampiga och att visa oss offentligt ville i alla fall inte jag göra i första taget. Om jag hade haft en peruk så hade ju alla sett att det var maskerad, men nu hade jag ju inte det så folk kanske trodde man skulle på fest och se ut så... Jag hade dock mitt nattlinne på mig så att partaja i den klädseln hade inte varit ett alternativ...;) När vi hade kommit till samlingsplatsen på Munka IP satt jag kvar i bilen ett bra tag. Det var innebandy-DM i hallen och det tog en stund innan kusten var klar...;)

Det var inte på idrottsplatsen vi skulle hålla till utan när alla hade dykt upp begav vi oss in mot skogarna. På vägen hade vi ett antal uppdrag som skulle göras, bland annat att fotografera på lite olika ställen. Jag är dock lite tveksam till om jag ska dela med mig av mina bilder här på bloggen. Det verkade inte jätte populärt...;) Fast å andra sidan behöver inte de värsta fotona tas med, men några andra får vi väl bjuda på...=) Varje grupp fick även i uppgift att handla mat till kvällen. Bimbos fick 200 kr som skulle gå till efterrätten medan raggarna fick 600 kr till middagen. Slutdestination blev volleybollens klubbstuga i Våxtorp som var ett jätte mysigt litet hus. Det blev en del lekar innan vi satte igång med kvällsmaten. Ida torkade och donade så att köket var mer rent efter vi hade använt det än innan... Du är duktig du=)! Klockan 20 var det melodifestivalen som gällde och då var det trötta och utslagna spelare som skönk ner i soffan. Om det var rätt låt som vann kan ju diskuteras. Det kvittar nästan vilken gång man ser på det programmet för man blir allt som oftast en aning besviken efteråt. Varför blir nästan alltid juryns röster så avgörande?! Min favorit Sanna Nielsen hade ju vunnit om bara folket fått röstat...

Tack Frida för allt du fixade och planerade, vi hade verkligen super kul! Att sätta dig i festkommitén var ett lyckat drag...;)



Ser ni vilka slående likheter det är mellan Wirén och Hipp Hipps Jolanta...;)


Kommentarer
Postat av: Frida

Tack så jätte mycket själv! Var skoj att alla bjöd på sig själva. fast jag trodde ju faktiskt att jag skulle få slippa klä ut mig. Men inte :-) Vi får ta och fixa en lag fest eller aktivitet snart igen. Hadé bra Kramar!

2008-03-16 @ 16:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback